5 de maig de 2020
Comença l’adaptació de carrers perquè els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta siguin més segurs i sostenibles a partir del procés de desconfinament. Les primeres actuacions inclouen la priorització de vianants al carrer del Consell de Cent, la segregació de carrils bus i l’habilitació de nous corredors bici.
El carrer del Consell de Cent amplia l’espai per anar a peu entre el carrer del Comte d’Urgell i el passeig de Gràcia.
L’actuació inclou eixamplar 4 metres més la vorera, que s’estendrà a la calçada i es delimitarà amb pintura al terra, i reduir el nombre de carrils de circulació de vehicles: hi haurà un únic carril amb limitació de velocitat a 30 km/h.
Els treballs s’allargaran durant deu dies.
Per a un servei de bus més eficient
La segregació física de carrils bus evitarà la invasió de l’espai per part d’altres vehicles i facilitarà la circulació dels autobusos.
Els pròxims dies s’instal·laran els elements de separació al pla de Palau amb l’avinguda del Marquès de l’Argentera i al passeig de Gràcia, entre el carrer del Rosselló i l’avinguda Diagonal.
A més, es faran millores als carrils bus de la via Favència, el carrer de Balmes i el carrer d’Espronceda.
La distància de seguretat, també en bici
Els nous corredors pedalables permetran que les persones que es desplacen amb bicicleta puguin mantenir la distància de seguretat. En concret, es reservarà un carril, fins ara destinat al pas de vehicles, per a la circulació de bicicletes:
Primers corredors:
- Carrer de València, entre l’avinguda de Roma i l’avinguda Diagonal.
- Carrer de Pau Claris, entre l’avinguda Diagonal i la plaça d’Urquinaona.
- Carrer de Roger de Llúria.
La resta d’actuacions previstes al pla d’adaptació de l’espai públic s’executaran durant el mes de maig. En total, es preveu ampliar l’espai per a vianants en 30.000 metres quadrats més, fer 17 actuacions per millorar els carrils bus i habilitar 21 quilòmetres de corredors per a bicicletes.