19 de maig de 2020
El canvi d’hàbits als mercats municipals per la crisi de la covid-19 ha disparat les vendes en línia, que s’han multiplicat per deu. El 85% dels establiments s’han mantingut oberts per garantir l’accés a aquest servei essencial d’abastament i s’han adaptat a les necessitats derivades de l’emergència sanitària.
L’augment de les compres en línia ha anat acompanyat per l’increment dels serveis de repartiment a domicili, que han crescut un 65% de març a abril.
A més, les darreres setmanes han estat marcades per una baixada en el nombre de compradors presencials, que a l’abril s’ha reduït un 58% respecte al mateix mes de l’any passat.
Menys compres, més voluminoses
Durant la crisi de la covid-19, les compres s’han concentrat en menys dies a la setmana per reduir al màxim les sortides.
La despesa en cada comanda ha augmentat de 47 euros a començaments del mes de març a 77 euros a finals d’abril.
Més seguretat
Garantir les mesures de prevenció sanitària ha estat una prioritat als mercats municipals.
- S’han incrementat els controls d’accés, amb l’ampliació dels equips de seguretat amb 75 persones més.
- S’han distribuït 7.000 mascaretes setmanals, guants i gel desinfectant entre els venedors i venedores.
El 85% dels 1.430 establiments alimentaris dels mercats municipals, considerats un servei bàsic essencial, han continuat oberts des que el 14 de març es va decretar l’estat d’alarma.