26 d'octubre de 2020
Els 43 mercats de la ciutat disposaran d’un nou aparador virtual comú, una botiga en línia que permetrà als més de 2.000 establiments mostrar i vendre els seus productes i serveis. La plataforma facilitarà a les parades que s’hi adhereixin un nou canal de venda i atenció als consumidors i la possibilitat de millorar la gestió del seu catàleg de referències i el servei de cobrament.
La nova plataforma de venda estarà disponible la primavera del 2021 i serà accessible des del nou web dels Mercats de Barcelona i des de la nova app que es crearà ad hoc i que permetrà als veïns i veïnes que comprin en línia escollir entre tres opcions per rebre la comanda:
- a domicili
- a la parada del mercat, en l’horari habitual
- a les consignes que s’instal·laran als exteriors dels mercats, a qualsevol hora
La nova botiga virtual és la mesura estrella del Pla de digitalització de sistemes, que disposa de 2,8 milions d’euros per actualitzar els sistemes de venda i de gestió i millorar la resposta a les noves necessitats de la ciutadania d’horaris i proximitat. El pla preveu, a més:
- Desenvolupar un sistema de control de l’aforament que permeti conèixer la dinàmica d’afluència dels mercats i prendre les decisions de funcionament de cada equipament més adequades a les necessitats i al ritme d’afluència de la clientela.
- Crear un sistema centralitzat de dades, que permeti conèixer i analitzar els consums i respondre a les necessitats de la ciutadania.
- Instal·lar pantalles digitals a cada mercat per promocionar productes, serveis i activitats.
- Dotar tots els equipaments de nous sensors climàtics, elèctrics, d’incendis i intrusions per millorar-ne la seguretat i el confort i detectar possibles anomalies per donar-hi una resposta ràpida.
La digitalització i actualització de la gestió i dels sistemes de venda és el pas següent després de la intensa remodelació dels equipaments que s’ha dut a terme en els darrers quatre anys i en què s’han invertit 100 milions d’euros.
Nou logotip de Mercats de Barcelona
El Pla de digitalització de sistemes dels mercats va acompanyat d’un canvi en el logotip de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, que vol reforçar la unió de la singularitat de cada un dels mercats i el seu paper com a àgora del barri amb la força com a xarxa potent amb 40 equipaments.
Neix la FEMM, l’associació única de comerciants dels mercats de Barcelona
La nova etapa implica reforçar el treball conjunt dels 43 mercats de Barcelona. En aquest sentit, no només s’actualitza la manera de treballar de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona per construir una xarxa consolidada, sinó que les dues associacions de comerciants que hi havia fins ara es fusionen en una de sola, la Federació de Mercats Municipals (FEMM), que passa a representar les més de dues mil parades dels mercats de Barcelona.