27 de novembre de 2019
Els mercats municipals de Barcelona han sumat durant el darrer trimestre una seixantena de filmacions a les seves instal·lacions, sent escenari així en diversos projectes audiovisuals de cadenes televisives com TV3 o la BBC, entre d’altres.
Entre les més de 60 filmacions, cal destacar Gent de Mercats, la docusèrie dirigida per la periodista Tana Collados, on es donarà a conèixer la vida del comerciants, dels compradors, i de diferents perfils humans que passen pels mercats municipals.
La producció s’estrenarà el proper 3 de desembre a les 22:55 hores a TV3, i posarà el focus en el dia a dia dels mercats, peces fonamentals en el teixit dels barris i de les poblacions. En aquesta, hi apareixeran els mercats de Sants, la Mercè, Sant Antoni, Provençals, Abaceria, Carmel, Estrella, Concepció i Horta, entre d’altres de la província i es repetirà cada dissabte al migdia.
El 4 de desembre serà el torn de l’estrena de Foodie Love, primera sèrie dirigida per Isabel Coixet i protagonitzada per la Laia Costa i Guillermo Pfening. Durant el tercer capítol, el Mercat del Carmel, en aquest cas, serà escenari de la producció audiovisual on els dos protagonistes connectaran a través de la gastronomia. La sèrie es podrà veure a través de la plataforma HBO España.
El Mercat de Santa Caterina apareixerà a la sèrie televisiva Us de la cadena BBC One. Es tracta d’una adaptació de la novel·la de David Nicholls que protagonitzaran Tom Hollander i Sofie Gråbøl.
A més, a través de l’empresa productora Société Commune Image Media, els mercats de la Boqueria i Sant Antoni seran escenari del programa La Guía Ilustrada de Petrus Putiphar, un turista sabio en Barcelona. Es tracta d’un documental de viatges ambientat en el segle XIX en què Petrus Putiphar farà un recorregut per la Barcelona del segle XIX presentant les obres arquitectòniques més importants, però també explicant la vida dels personatges més importants de l’època i de la vida de la gent.
El Mercat de Santa Caterina arribarà a la televisió japonesa i ho farà a través d’un programa de viatges a la cadena Kansai TV.