Mercat de la Mercé

Mercat de la Mercé

El Departament d'Empresa i Treball reitera l'aposta per la reactivació del comerç, la restauració i el turisme a Barcelona

16 de juny de 2021

  • La campanya és fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Treball, i Turisme de Barcelona, i compta amb el suport de les diferents entitats del sector.
  • L’acte de presentació ha tingut lloc aquest matí a la plaça Ramon Berenguer El Gran, i ha estat presidit pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, i el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni.
  • El secretari Castellanos ha destacat que “la campanya incia una temporada turística que considero es presenta amb unes expectatives moderadament optimistes” i ha avançat que el Departament obrirà la setmana vinent una línia d’ajuts específica al comerç en municipis d’alta dependència turística.

La campanya “Barcelona x tu. Tu x Barcelona” s'ha presentat a la plaça Ramon Berenguer el Gran de la ciutat, amb l’objectiu de reactivar el centre de la capital. Aquesta iniciativa és fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Treball,  i Turisme de Barcelona, i compta amb el suport de les diferents entitats del sector comerç, amb una especial implicació de Barcelona Oberta, l’entitat que aglutina els eixos comercials del centre de la ciutat.

En la presentació de la campanya, que comença avui i s’allargarà fins a finals de juliol, el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, ha reiterat el compromís del Govern de la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Coneixement, amb els sectors del comerç, la restauració i el turisme, especialment castigats per la pandèmia. Castellanos ha assenyalat que “és una campanya molt esperada” que “creiem serà un procés de descoberta no només per als barcelonins i les barcelonines sinó per a tots el qui estimen la ciutat”. Així mateix, ha destacat que la campanya representa “l’inici d’una temporada turística que considero es presenta amb unes expectatives de moderat optimisme”, amb previsions que apunten a “una recuperació de més del 50%”.

Segons Castellanos, “aquesta campanya compleix dos requisits molt importants” per al Govern i en especial pel Departament d’Empresa i Treball, “d’una banda, potencia la col·laboració público-privada, i d’una altra, aprofundeix en la col·laboració entre administracions”.

En relació amb la finalitat de la campanya, el secretari d’Empresa i Competitivitat, ha reiterat que “l’objectiu del Departament és reactivar l’activitat econòmica per recuperar llocs de treball, no només a Barcelona, sinó a tot el país”. En aquest sentit, ha anunciat que “la setmana vinent obrirem una convocatòria d’ajuts específics, dotada amb 1 milió d’euros, per al comerç en municipis amb alta dependència turística, amb la voluntat d’incidir en aquells àmbits i territoris que han patit més”.

“Barcelona x tu. Tu x Barcelona”, una proposta lúdica que convida a gaudir del centre de la ciutat

L’objectiu de la campanya és animar la ciutadania a recuperar el centre de la ciutat. Mitjançant les il·lustracions instal·lades en múltiples espais públics i a través de realitat augmentada, la campanya convida als visitants a participar en una gimcana interactiva.

Es tracta d’una campanya sense precedents en el nostre país, que combina la part tradicional i el transmèdia digital i que és totalment novedosa en comunicació exterior. Amb la darrera tecnologia oberta Spark AR i la interacció amb la plataforma d’Instragram, els usuaris poden interactuar amb les gràfiques del carrer en temps real. El seu funcionament consisteix a fer captura de la imatge a través del codi QR contingut a les múltiples il·lustracions ubicades en lones, torretes i cartells, per descobrir l’animació que contenen; activitat que introduirà l’usuari en una experiència virtual, amb els filtres d’Instagram i amb l’objectiu de compartir-ho al #BCNxTu.

Compromís del Departament d’Empresa i Treball amb el comerç, la restauració i el turisme

Aquesta acció promocional s’emmarca en les actuacions impulsades des del Govern de la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Treball, per reactivar els sectors del comerç, la restauració i el turisme, especialment afectats per la Covid-19.

Des de l’inici de la pandèmia, el Govern de la Generalitat, a través del Departament d’Empresa, ha atorgat prop de 550 milions d’euros en ajuts directes a l’activitat econòmica. D’aquest import, a banda dels prop de 200 milions d’euros dels ajuts directes adreçats a tots sectors empresarials, el Departament ha destinat 112 milions d’euros a ajuts específics per al sector de la restauració, 57 milions al sector turisme, i gairebé 54 milions d’euros al comerç.

Així mateix, en l’àmbit del comerç, la setmana vinent és previst que el Departament obri el tràmit per demanar els ajuts del pla de subvencions del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). Dotat amb 8,8 milions d’euros, el pla incideix en les principals necessitats actuals del comerç, i inclou com a novetat una línia d’ajuts específics al comerç en municipis amb alta dependència econòmica del turisme, com és el cas de la ciutat de Barcelona, a la que es destinarà 1 milió d’euros.

D’altra banda, la campanya s’aliena també amb l’Agenda Comerç 20/21, el full de ruta dissenyat pel Departament, a través de la Direcció General de Comerç, en col·laboració amb experts i agents del sector, per determinar de manera coordinada tant les polítiques públiques en matèria de comerç com la gestió privada de les entitats i diferents operadors per afrontar els reptes de futur del sector.

Generalitat de Catalunya

Carregant...
x
X