5 de setembre de 2023
El comerç de Barcelona cada cop és més present al món digital. Així ho demostren les dades de l'Enquesta d'activitat del sector comercial de Barcelona de 2022, que xifren en un 46 % els establiments de la ciutat que compten amb una pàgina web pròpia. La dada certifica el salt del comerç de la ciutat a Internet: si el 2010 tan sols un 26% assegurava tenir pàgina web, el 2022 l'indicador s'ha -gairebé- doblat, fregant la meitat dels establiments.
L’informe, que ja es pot consultar a l’Observatori del Comerç i la Restauració de la Ciutat, recull estadístiques sobre el grau de digitalització del comerç de Barcelona. Més enllà de fer una radiografia de quants establiments compten amb pàgina web pròpia, l’Observatori també inclou altres indicadors que ajuden a entendre i a percebre millor la digitalització del sector.
És el cas de la segona onada de 2022 de l’Enquesta Òmnibus Municipal, que mostra estadístiques clau per entendre els patrons de compra de la ciutadania de Barcelona. Permet saber amb quina freqüència adquireixen productes a través d’Internet; quina és la franja d’edat que hi està més habituada i quins són els tipus d’articles que hi compren més.
Els principals indicadors sobre digitalització del comerç de Barcelona poden consultar-se a través d’aquest enllaç, dins l’ l’Observatori del Comerç i la Restauració de la Ciutat.
Més informació