· Quan? Del 19 al 25 de desembre de 2025
Les festes que s'acosten són un moment propici per complir allò de 'per Nadal, cada ovella al seu corral' i passar temps de qualitat a casa, envoltats dels nostres éssers estimats. Però estem parlant d'un període llarg de temps, i també caldrà que de tant en tant sortiu al carrer, per respirar una mica i evitar possibles refregues familiars causades per una convivència tan prolongada. I aquí és on entra en joc l'agenda de Nou Barris, aquest cop en format mensual, que arrenca amb un apartat d'Activitats periòdiques que conté gairebé tots els clàssics nadalencs del districte, començant per la trilogia d'esdeveniments al voltant dels Reis Mags: el ja consolidat espectacle del rei Baltasar a la Casa de l'Aigua i el Campament Reial per conèixer el seguici de Ses Majestats al pati de la Seu del Districte (la Cavalcada la trobareu més endavant, buscant al dia 5). Tampoc hi falten les funcions del 30è Circ d'Hivern a l'Ateneu Popular 9 Barris, els matins de Patis Oberts, campanyes solidàries de recollida de joguines, les fires de Nadal i els trenets infantils que recorreran l'eix comercial Fabra Virrei i el de la Rambleta Pablo Iglesias.
La part cronològica de l'agenda arrenca el divendres 19, amb activitats com la Jornada Friki per als amants dels jocs a l'Espai Jove Les Basses o la representació de la famosa comèdia teatral El mètode Grönholm al Centre Cívic Torre Llobeta. L'endemà, dissabte 20, jornada intensa amb edició hivernal del 9 Birras Fest a la Masia de la Guineueta, doble ració per a públic familiar d'Escena BDC amb concert a la plaça Can Basté i teatre al Centre Cívic Zona Nord, i arribada de l'Esperit del Nadal a la plaça Major de Nou Barris. El diumenge 21 al migdia tindrà lloc la primera de les tres jornades consecutives de Circ de Nadal al parc de la Guineueta, amb espectacles a càrrec de La Churry (foto), De Tal Palo i Botproject, i taller addicional l'últim dia. I el dilluns 22, la gran festa del Tió de Can Verdaguer coincidirà amb la festa per celebrar el solstici d'hivern a la plaça de Can Basté.
Saltem ara fins al 2026, que en les seves primeres setmanes ens oferirà propostes com les projeccions de cinema de Pantalla a Can Basté (el divendres 9 amb Atlantique) i el Centre Cívic Zona Nord (el dimecres 14 amb sessió infantil), o una nova sessió de les conferències Argumenta al Centre Cívic Torre Llobeta, el dijous 15, al voltant del futur de les relacions humanes en un món dominat per les pantalles. A banda, al llarg de tot el PDF hi trobareu cites amb la música de carrer als eixos comercials del districte de la mà del cicle Sons de Nadal; el Pare Noel i el Tió apareixent per tots els racons de Nou Barris; diverses dinamitzacions teatrals, infantils i/o musicals, sota el títol Un comerç de Nadal, que ompliran d'alegria els carrers; i com durant la resta de l'any, les activitats de caire mediambiental que s'organitzen des de la Casa de l'Aigua de Trinitat Nova i el Castell de Torre Baró. Amb l'apartat d'Exposicions i la informació del Concurs Literari de Nou Barris (per si esteu inspirats aquestes vacances) acaba aquesta agenda nadalenca i arriba el vostre torn, el de gaudir amb tots aquells esdeveniments que més goig us facin. Que passeu unes molt bones festes, ens retrobem l'any vinent!



